Rakan Pak Udak

Tolong Klik Iklan Ni ~ Terima Kasih

PENAFIAN: Blog ini sekadar perkongsian idea dan informasi. Sebarang penulisan adalah pendapat dan tidak semestinya ia patut dijadikan panduan. Disisi lain pendapat penulis boleh berubah dan tidak semestinya kekal. Gambar didalam blog ini adalah hak milik peribadi penulis dan selainnya akan dinyatakan sumbernya. Udak Dilah amat menghargai karya asli orang lain dan menentang plagiarism. Iklan-iklan yang dipaparkan bukan hakmilik udakdilah.blogspot.com dan sebarang masalah perlu dirujuk kepada pemiliknya. Udak Dilah tidak bertanggungjawab atas sebarang kerosakan atau masalah yang ditanggung selepas menggunakan pendapat, bahan-bahan di dalam blog ini. Sekiranya ada info yang dirasakan berguna dan bermanfaat, bolehlah dipanjangkan untuk perkongsian bersama, copy paste dibenarkan untuk tujuan ini. Harap maklum.

Saturday, December 3, 2011

Best Food Around Kuching ~ Rojak Kucei


Rojak Kucei Versi Mak Udak

3.12.2011 ~ Salam hujung minggu. Ramai jiran-jiran Pak Udak dah balik kampung dan ada yang bercuti di KK.  Tempat yang tenang ini semakin tenang dan damai apabila ramai warganya meninggakan kota Minyak untuk mengisi kekosongan di tempat lain.  Pagi ni Pak Udak nak cerita sikit pasal makanan yang best sekali kat Kuching khususnya masa nak breakfast hujung minggu.  Satu tempat terbaek di Kuching ialah Rojak Kucie.  Ada tiga cawangan di Kuching. Kedai warisan Rojak Kucei di Batu Lintang, satu lagi di King Center dan satu lagi dekat Tabuan (kedai yang berhadapan dengan Asrama Pekerja Taiyo Yuden).  Kalau nak tahu rojak kucei ni rojak ayam atau rojak mamak atau rojak tambi.  Specialnya, kuah rojak kucie ni lain sikit sebab resepi tradisi. Paling sedap ada campuran cucur bawang dan ayam garing berempah yang menjadikan rojak tersebut rebutan warga Kuching termasuk pelancong.  Harga RM5.00 sepinggan. Berbaloi sangat kalau makan kat situ.  Kadang-kadang terpaksa tunggu sebab tempat duduk yang terhad. Kalau nak makan kat situ bawalah orang Kuching sebab lokasinya tersorok sedikit.  Tahniah kepada peniaga Bumiputera yang berjaya.~ Pak Udak.   

1 comment:

  1. Last ramadan 2012, kamek bjual d bazaar Ramadan stutong. Stall sebelah kmk ya jual rojak pasembor, mee goreng n macam macam jenis mee. Selang 2 meja ialah stall rojak kucei. Rojak sidak duak tok nang laku. Nyaman nang nyaman. Dua dua ada keistimewaan nya. Kamek selalu dapat rojak free. Maklumlah kmk org mpuan. Mala jak org sedekah air, rojak,jus, kuih,sampei ke roti jon pun free. Next year berjual agik.Insya Allah. Kamek tok bjual lauk pauk jak.

    ReplyDelete

Entri Menarik Dari Blogers Seangkatan

Sponsor