Rakan Pak Udak

Tolong Klik Iklan Ni ~ Terima Kasih

PENAFIAN: Blog ini sekadar perkongsian idea dan informasi. Sebarang penulisan adalah pendapat dan tidak semestinya ia patut dijadikan panduan. Disisi lain pendapat penulis boleh berubah dan tidak semestinya kekal. Gambar didalam blog ini adalah hak milik peribadi penulis dan selainnya akan dinyatakan sumbernya. Udak Dilah amat menghargai karya asli orang lain dan menentang plagiarism. Iklan-iklan yang dipaparkan bukan hakmilik udakdilah.blogspot.com dan sebarang masalah perlu dirujuk kepada pemiliknya. Udak Dilah tidak bertanggungjawab atas sebarang kerosakan atau masalah yang ditanggung selepas menggunakan pendapat, bahan-bahan di dalam blog ini. Sekiranya ada info yang dirasakan berguna dan bermanfaat, bolehlah dipanjangkan untuk perkongsian bersama, copy paste dibenarkan untuk tujuan ini. Harap maklum.

Saturday, December 17, 2011

Kenali Nuffnanger


Timothy Tiah Co-Founders Nuffnang

Waktu Pak Udak belum lagi berkecimpung dalam dunia blog, Pak Udak telah diberitahu tentang kelebihan meletak pautan Nuffnang di laman blog. Namun hanya pada awal 2011, lebih kurang 3 tahun selepas Pak Udak diberitahu tentang Nuffnang baru Pak Udak faham apa yang dikatakan orang sebagai "Klik Iklan dapat wang". Setakat hari ini Blog Pak Udak tak lah dapat banyak manapun tapi sekurang-kurangnya ada pendapatan dari apa yang kita usahakan. Malah ada juga dikalangan kerabat bloggers yang mampu menjana pendapatan melebihi empat angka dari Nuffnang. Itulah yang dinamakan rezeki. Pokok pangkal asal rajin.  Mengikut sejarah Nuffnang (Maklumat ini Pak Udak dapat dari Nuffnang) - Nuffnang.com.my dilancarkan pada 27 Februari 2007 dan telah berjaya mendapat 300 orang blogger untuk berdaftar dalam tempoh 3 hari pertama. Nuffnang.com.sg pula dilancarkan pada 2 bulan kemudian pada 30 April 2007.  Setakat bulan Julai 2009, terdapat lebih 80,000 blogger berdaftar di Singapura, Malaysia, Filipina dan Australia. Nuffnang telah diterima umum dari setiap penjuru, berjaya diterbit ke dalam media akhbar utama seperti The Star, Malaysia dan The Straits Times, Singapura.  Beribu-ribu orang blogger telah menyiarkan iklan kami ke dalam blog mereka dan melibatkan syarikat seperti Nike, Citibank, Nokia, F&N, Disney Pictures, Honda, Samsung, Procter and Gamble dan banyak lagi.  Apa yang lebih penting, komuniti Nuffnang telah berkembang dan telah menjadi tumpuan oleh blogger di rantau Asia-Pasifik. Para blogger kami menggelarkan diri mereka sebagai Nuffnanger, sebuah entiti organik berkembang yang amat kami banggakan.  Hebatkan anak Malaysia ni. 

No comments:

Post a Comment

Entri Menarik Dari Blogers Seangkatan

Sponsor