Rakan Pak Udak

Tolong Klik Iklan Ni ~ Terima Kasih

PENAFIAN: Blog ini sekadar perkongsian idea dan informasi. Sebarang penulisan adalah pendapat dan tidak semestinya ia patut dijadikan panduan. Disisi lain pendapat penulis boleh berubah dan tidak semestinya kekal. Gambar didalam blog ini adalah hak milik peribadi penulis dan selainnya akan dinyatakan sumbernya. Udak Dilah amat menghargai karya asli orang lain dan menentang plagiarism. Iklan-iklan yang dipaparkan bukan hakmilik udakdilah.blogspot.com dan sebarang masalah perlu dirujuk kepada pemiliknya. Udak Dilah tidak bertanggungjawab atas sebarang kerosakan atau masalah yang ditanggung selepas menggunakan pendapat, bahan-bahan di dalam blog ini. Sekiranya ada info yang dirasakan berguna dan bermanfaat, bolehlah dipanjangkan untuk perkongsian bersama, copy paste dibenarkan untuk tujuan ini. Harap maklum.

Tuesday, January 24, 2012

Bila Suami Ke Dapur ~ Donat


Donat yang sedia untuk digoreng

Salam. Masih dalam mood cuti tahun baru Cina.  Petang semalam Pak Udak berjaya buat Donat.  Paling menariknya doh tu sebenarnya doh karipap yang salah. Pak Udak sayang nak buang dan terus capur doh tu dengan yis dan susu segar.  Alhamdulillah akhirnya menjadi juga.  

Donat Pak Udak

Donat tu sebenarnya tak ada acuan.  Pak Udak guna gelas untuk buat bentuk bulatan dan tudung botol mineral untuk buat lubang tengah.   Memasak ni kena ada kreativiti baru menjadi.  Oklah, kalau nak cari resepi donat sila ke www.myresipi.com.

2 comments:

  1. anak-anak saya suka donut jenis nih tapi saya kuran siket sebab tak suka gula diluar tu...manis sangat...

    ReplyDelete
  2. Syarih.com: Thanks singgah sini. Saya pun tak suke yang banyak gula.

    ReplyDelete

Entri Menarik Dari Blogers Seangkatan

Sponsor