Rakan Pak Udak

Tolong Klik Iklan Ni ~ Terima Kasih

PENAFIAN: Blog ini sekadar perkongsian idea dan informasi. Sebarang penulisan adalah pendapat dan tidak semestinya ia patut dijadikan panduan. Disisi lain pendapat penulis boleh berubah dan tidak semestinya kekal. Gambar didalam blog ini adalah hak milik peribadi penulis dan selainnya akan dinyatakan sumbernya. Udak Dilah amat menghargai karya asli orang lain dan menentang plagiarism. Iklan-iklan yang dipaparkan bukan hakmilik udakdilah.blogspot.com dan sebarang masalah perlu dirujuk kepada pemiliknya. Udak Dilah tidak bertanggungjawab atas sebarang kerosakan atau masalah yang ditanggung selepas menggunakan pendapat, bahan-bahan di dalam blog ini. Sekiranya ada info yang dirasakan berguna dan bermanfaat, bolehlah dipanjangkan untuk perkongsian bersama, copy paste dibenarkan untuk tujuan ini. Harap maklum.

Saturday, February 4, 2012

Homemade Cendol


Homemade Cendol

Alhamdulillah, kali ni cendol Pak Udak menjadi.  Habis ikut resepi orang kat internet tapi semua takleh pakai.. Bila Pak udak buat postmortem kat hasil cendol yang sebelum ni baru Pak Udak sedar yang rupa-rupanya teknik yang diberi tu salah  Lepas je dapat idea terus je Pak Udak buat tadi dan inilah hasilnya.  Cantik, tak patah dan isinya sedap.  

Ini Hasilnya ~ Cendol Susu

Sebenarnya cendol ni sedap dimakan kalau ada campur dengan Gula Apong (Gula Melaka).  Malam ni tak sempat nak cari.  Esok je la...Apapun nak buat cendol ni punyalah mudah, tak payah pakai air kapur atau air alkali atau kena masak dulu dalam belanga.  Yang penting faham teknik penyediaannya insyaallah menjadi.  Resepi cendol ni nanti-nantilah Pak Udak post.


No comments:

Post a Comment

Entri Menarik Dari Blogers Seangkatan

Sponsor