Rakan Pak Udak

Tolong Klik Iklan Ni ~ Terima Kasih

PENAFIAN: Blog ini sekadar perkongsian idea dan informasi. Sebarang penulisan adalah pendapat dan tidak semestinya ia patut dijadikan panduan. Disisi lain pendapat penulis boleh berubah dan tidak semestinya kekal. Gambar didalam blog ini adalah hak milik peribadi penulis dan selainnya akan dinyatakan sumbernya. Udak Dilah amat menghargai karya asli orang lain dan menentang plagiarism. Iklan-iklan yang dipaparkan bukan hakmilik udakdilah.blogspot.com dan sebarang masalah perlu dirujuk kepada pemiliknya. Udak Dilah tidak bertanggungjawab atas sebarang kerosakan atau masalah yang ditanggung selepas menggunakan pendapat, bahan-bahan di dalam blog ini. Sekiranya ada info yang dirasakan berguna dan bermanfaat, bolehlah dipanjangkan untuk perkongsian bersama, copy paste dibenarkan untuk tujuan ini. Harap maklum.

Sunday, September 4, 2011

Raya, Merdeka dan Durian...



Salam Syawal. Minal aidilwalfaizin..Alhamdulillah setelah menempuh sebulan penuh Ramadhan kini tiba masanya untuk kita merayakan Syawal yang mulia.  Raya kali ini dua dalam satu sebab disambut dalam bulan merdeka.  Walaupun syawal dirai, kemerdekaan negara turut diingati sebagai satu tarikh penting dalam lipatan sejarah Malaysia.  Alhamdulillah kami sekeluarga tahun ni sempat beraya di Kuching...Sekejap di Batu Kawa dan sekejap di Serian. 

Paling best pagi raya pertama bukan serapan dengan rendang dan lemang tapi buah durian tembaga.  Fuhhhhh berangin satu badan lepas tu.  Kebetulan pulak buah durian kat kebun Pak Udak tu dah gugur sehari sebelum syawal...Dapat jugalah merasa buah durian kampung.

Kalau kat Miri ni jangan harap nak beli sebab harganya fuhhhhhhhhh mahal sesangat...RM30 sekilo....Berbaloi sesangat kalau tak makan sebab sikit je isi tapi tebal kat kulit.  Masa balik ke Miri hari tu pun durian dah banyak gugur dan banyak betul kat sepanjang jalan dari Serian ke Sibu....Sapa-sapa nak makan durian bolehlah pergi cari kat area sibu mesti ada.  Hargapun taklah mahal sangat jika di bandingkan kat miri.  Raya ni memang berbaloi....Sapa-sapa yang kat Miri ni jemputlah datang rumah Pak Udak...Rayakan sebulan..

No comments:

Post a Comment

Entri Menarik Dari Blogers Seangkatan

Sponsor